Voor het derde jaar op rij is EASI, uitgever van business software, verkozen tot Best Workplace van België in de categorie bedrijven met minder dan 500 werknemers.

Nijvel, maart 2017. Voor de eerste keer in België is een bedrijf erin geslaagd om drie keer op rij de gerenommeerde titel van Best Workplace te behalen in de categorie bedrijven met minder dan 500 werknemers. EASI, een IT-bedrijf met vestigingen in Leuven, Gent, Nijvel en Luik, heeft dit mooi resultaat voor een groot deel te danken aan haar medewerkers. De werknemers van EASI hebben namelijk een anonieme tevredenheidsenquête ingevuld. Deze werd georganiseerd door het Great Place to Work® Institute Belgium in samenwerking met Vlerick Business School.

«Onze waarden zijn de sleutel van ons succes»

Transparantie, commitment, respect voor de collega’s, respect voor klanten en leveranciers, positieve spirit, verantwoordelijkheid. Deze waarden zitten ingebakken in het DNA van de medewerkers, managers en directeurs van EASI. Wanneer Salvatore Curaba 18 jaar geleden EASI oprichtte, was hij van één ding zeker: zijn medewerkers moesten dezelfde waarden delen als de zijne. Het zijn namelijk deze waarden die hem altijd vooruit hebben gestuwd en die hem voor geen enkele uitdaging laten terugdeinzen. De werknemers van EASI worden op basis van deze waarden ook gerekruteerd. “Met een goede dosis motivatie kan je een stiel leren en de juiste skills ontwikkelen. Maar respect, zin voor verantwoordelijkheid, positieve spirit, ... dat zijn allemaal zaken die je niet kan aanleren, deze maken deel uit van je persoon en van wie je bent.” Als EASI voor de derde keer de titel van beste werkgever van België in de wacht sleept, heeft het dat ook voor een groot deel te danken aan de transparantie van het management, de erkenning van ieders werk en de loyaliteit en eerlijkheid die iedereen aan de dag legt in zijn job.

De onderneming van de toekomst …. Vandaag.

«EASI is niet mijn bedrijf, maar ons bedrijf. Het aantal aandeelhouders is gegroeid van 4 naar 41. Vandaag is 1 op 4 werknemers bij EASI aandeelhouder, verduidelijkt Salvatore Curaba. Het is een vrij uniek management model in België maar het versterkt de band tussen werknemer en werkgever aanzienlijk. “Dit is een model dat aanspreekt voor mensen met ondernemingszin. Ze hebben de mogelijkheid  om te investeren in hun carrière en om te wegen op strategische beslissingen van het bedrijf.”

Over EASI

EASI is een Belgisch IT-bedrijf dat al sinds 1999 state-of-the-art solutions biedt voor de mid-market. Zowel op het gebied van software en mobiele apps als van infrastructuur en cloud. EASI streeft naar korte implementatietrajecten en een hoge toegevoegde waarde voor zijn klanten. Flexibele oplossingen, voor bedrijven die een partner willen die dicht bij hen staat.